15 Kasım 2012 Perşembe

Online Reklam Harcamaları 2016′da TV’yi Geçecek


Infosys, eMarketer ve Forrester araştırmalarını bir infografikte toplayarak güzel bir çalışma ortaya koymuş. Her şey net ve anlaşlır. Dijital, birçok alanda olduğu gibi reklamdan alacağı pay ile de kendinden söz ettirecek.

Bu şaşırtıcı olmamamalı çünkü bizlerin bir günün 24 saatini kulanma alışkanlıklarımız geçmişle kıyaslandığında çok farklı. İnsanlar internete her geçen gün çok daha fazla zaman ayırdıkça online kanallara reklam verme talepleri de artacak. İnternet reklam bütçesi, reklam bütçesindeki payını artıracak. Bununla da sınırlı kalmayıp artık küçük ölçekli birçok şirket internet reklamcılığını deneyecek ve belki de sadece online reklam kanallarıyla bütün pazarlama faaliyetlerini yönetecekler.

Reklam pastasının büyük oyuncusu olan televizyon, online reklamın ölçümlenebilir, hedeflenebilir ve hatta sosyal bannerların dahil olmasıyla sosyalleşebilen reklamlarla rekabet edemeyecek düzeye gelecek. Burada şu yanlış anlaşılmaya da pay vermeden belirteyim. TV’nin zaten böyle bir rekabete ihtiyacı yok. TV’de reklam asla ölmeyecek, aksine IPTV kullanımı yaklaştıkça online için konuştuğumuz hedefli reklamcılık da mümkün hale gelebilecek.

Tahminlere göre online reklam 2016’da televizyon reklam harcamalarını geçecek. Dijital reklamcılığın bu başarıyı göstermesinde de en aktif roller arama motoru reklamcılığı ve display banner reklam türlerinin olacak. Gelecekte mobil ve sosyal medya dijital reklam türleri içerisnde payını artıracakken, e-mail ile pazarlamanın ise yok olmadığını görebilmekteyiz.


1 yorum:

Şenol GÜNDÜZ dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.

Yorum Gönder

Twitter Facebook Delicious Digg Stumbleupon Favorites More