Yıllardır mobil kullanımın artışına ve pazarlama aktivitelerinin mobile doğru kayışına yer veriliyor. İnsanlar bu öngörüleri paylaşmakta pek de haksız değiller çünkü akıllı telefon penetrasyonu ile birlikte mobilin hayatımızdaki yeri hızla artıyor. Haliyle markalar da bu artışa paralel olarak stratejilerini bu alana doğru kaydırıyorlar.
Tam da bu noktada Google ve ClickZ tarafından bir araştırma yapıldı. Araştırmada mobilin artık destekleyici bir rol olmaktan çıkıp başlı başına yoğunlaşılması gereken bir alan olduğu vurgulandı. Araştırmanın sonuçlarına geçmeden önce, araştırmanın ABD’de yapıldığını ve Türkiye’nin bu oranları orta vadede anca yakalayabileceğini söylemekte fayda var. Araştırmada dikkat çeken istatistikler şöyle;
- Pazarlama sektöründekilerin %87‘si 2013 yılında mobile daha çok odaklanmayı ve mobilin gücünün artacağını düşünüyor.
- Profesyonellerin 2013′te mobilde izleyeceği taktiklerin istatistikleri ise şu şekilde
- %52′si mobil optimizasyonlu web site kurmak istiyor.
- %48′i mobil reklam oranını ve mobil etkileşimi arttırmayı düşünüyor.
- %41′i mobil aplikasyon yapmak istiyor.
- Mobilde ölçüm şuan için yeni bir konu;
- Profesyonellerin %59′u mobildeki ölçümlemede kendilerini yetersiz veya tecrübesiz görüyor.
Araştırmada öne çıkan diğer sonuçlar için ise aşağıdaki yüzdelere bakmanızda fayda var;
Sonuçlar 2013′ün ABD’de mobilin temellerinin atılacağı bir yıl olacağını söylüyor. Mobil penetrasyonunun tam anlamıyla gerçekleşeceği öngörülen 2017 yılı için önemli bir hazırlık evresinde olduğumuz bu dönemlerde, Türkiye’nin mobilde atacağı adımlar önem kazanıyor. Sizce Türkiye’de mobil ile ilgili yeterli çalışmalar yapılıyor mu?
Kaynak: pazarlamasyon.com
0 yorum:
Yorum Gönder