Paylaşım yapmak için iş saatlerini tercih ediyorsanız yanlış
yapıyorsunuz demektir. URL adresi kısaltma hizmeti veren Bitly’e göre sitede en
iyi paylaşım zamanı Cumartesi sabahları.
Kullanıcıları tarafından oluşturan
bağlantı adreslerindeki tıklanma oranlarının ve nereden bağlanıldığının
istatistiğini tutan Bitly, dikkate değer bir veri tabanı oluşturuyor.
Bitly yetkililerinden Hilary
Mason’ın belirttiğine göre bir bağlantının paylaşıldıktan sonraki ömrü
Twitter’da 2,8 saat, Facebook’ta 3,1 saat, YouTube’da 7 saat. StumbleUpon ve
Tumblr’da ise daha uzun bir süreye sahip.
Bitly aynı zamanda bağlantı için
kullanılan cihazların da bilgisini tutuyor. Buna göre bağlantılara gelen
tıklamanın %12’si mobil cihazlardan yapılıyor. Cihazların kullanım sıklığı iş
ve uyku saatlerine göre değişiklik göstermesine rağmen cihaz farklılık gösterse
de kullanım zaman dilimleri aşağı yukarı aynı. Tabii oyun konsolları dışında.
Bitly’nin verilerine göre konsolların kullanım sıklığının Perşembe gününden
itibaren artış göstermesinin nedeni oyun genelde öğrenciler tarafından
kullanılması ve oyun aralarında özellikle YouTube’a girilmesi.
Paylaşılan içerik hemen hemen her
dosya türünde aynı eğilimi göstererek paylaşıldığı ilk anda bir anda tepe
noktasına ulaşıyor ve yavaş yavaş içeriğe olan ilgi kayboluyor. Diğer ağlarda
başkaları tarafından paylaşılınca da değişen bir şey olmuyor.
Bitly aynı zamanda hangi sosyal ağın
paylaşım için en iyisi olduğunun sıralamasını yapmış. İnsanların paylaştığı
şeylere ve aldıkları tıklanma oranlarına göre Bitly’nin yaptığı sıralama şu
şekilde:
- Facebook
- YouTube
- Soundcloud
- LinkedIn
- Twitter
- Blogspot
- Tumblr
- Vimeo
- Reddit
İçerik yaratıcılarına Manson’ın
katılımı arttırmak için küçük bir tavsiyesi var; “Bir içeriğin yayılmasını
istiyorsanız takipçilerinizin kendinden izler bulacağı şeyler paylaşın. Böylece
kısa zamanda diğer ağlara da yayılacaktır.”
0 yorum:
Yorum Gönder